Descriere servicii
Psihoterapie și consiliere psihologică individuală
Psihoterapia cognitiv-comportamentală s-a dovedit a fi eficientă în remedierea tulburărilor clinice, fiind recomandată în ghidurile internaționale de bună practică (fie ca primă linie de tratament, fie în asociere cu tratament medicamentos) pentru:
- tulburări de anxietate: tulburarea de panică și agorafobia, tulburarea obsesiv-compulsivă, anxietatea generalizată, anxietatea (fobia) socială, fobiile specifice, tulburarea de stres post-traumatic
- tulburări afective: depresia (distimie, episod depresiv major, depresie postnatală)
- tulburările comportamentului alimentar: anorexia nervoasă, bulimia nervoasă, tulburarea de mâncat compulsiv
- tulburări de adaptare la situații de viață stresante (ex. eșec personal sau profesional, divorț, deces, abuz, etc.)
- disfuncții sexuale
- probleme de somn
- dependențe (de substanțe, de jocuri de noroc)
- tulburări de personalitate
De asemenea, consilierea și psihoterapia cognitiv-comportamentală și-au dovedit eficiența în:
- managementul stresului
- gestionarea furiei
- dezvoltarea de abilități: comunicare eficientă și abilități sociale, rezolvare de probleme și luare de decizii, organizare și managementul timpului
- managementul greutății corporale
- creșterea calității vieții persoanelor cu tulburări psihice severe (tulburare bipolară, schizofrenie), facilitarea adaptării la diagnostic, creșterea aderenței la tratament
- creșterea calității vieții, facilitarea adaptării la diagnostic, creșterea aderenței la tratament la persoanele cu boli cronice
- autocunoaștere și dezvoltare persoanală
Solicitați mai multe informații sau Adresați o întrebare specifică...
Psihoterapie și consiliere psihologică pentru copii și adolescenți
Fiecare părinte care își iubește copilul, își dorește tot ce e mai bine și mai bun pentru el. Cu toate acestea, uneori copilul/adolescentul poate ajunge să dezvolte unele probleme.
Intervenția psihologică specializată are drept obiective pentru copii și adolescenți remedierea tulburărilor clinice, facilitarea adaptării la situații de viață stresante (ex. divorț, deces în familie etc.) și/sau optimizarea funcționării copilului/adolescentului (aptitudinal, cognitiv, emoțional, social).
Psihoterapia cognitiv-comportamentală (fie ca primă/unică linie de tratament, fie în asociere cu tratament medicamentos) este eficientă la copii și adolescenți în remedierea tulburărilor clinice precum: tulburări de comportament (ADHD, opoziționism provocator, tulburări de conduită), depresie, anxietate, ticuri, tulburări de eliminare (enurezis, encoprezis), tulburări de alimentație, probleme de atașament, dependențe.
Consilierea psihologică cognitiv-comportamentală este eficientă la copiii și adolescenții care se confruntă cu situații de viață stresante (ex. divorț, deces în familie etc.), cu probleme școlare, de relaționare cu alți copii sau cu părinții, probleme de comportament etc.
Solicitați mai multe informații sau Adresați o întrebare specifică...
Psihoterapie și consiliere psihologică de cuplu și familie
Relația de cuplu este una foarte complexă, fiecare dintre parteneri vine în cuplu cu o experiență de viață, cu propriile nevoi, dorințe, așteptări. Câteodată cuplul poate trece prin perioade de criză cu lipsa comunicării, certuri frecvente, nemulțumiri, resentimente, distanțare emoțională („răcirea relației”) sau/și cu gelozie, infidelitate, violență verbală sau fizică, insatisfacție sexuală, etc. Unele relații ies din aceste crize mai puternice și mai bune chiar decât erau înainte, pentru alte relații însă, crizele în cuplu sunt copleșitoare și aduc relația în pragul destrămării.
Psihoterapia de cuplu cognitiv-comportamentală este eficientă în a ajuta cuplul să identifice și să rezolve problemele de cuplu cu care se confruntă. Psihoterapeutul nu este nici arbitru, nici judecător. Psihoterapeutul nu este de partea unuia sau a altuia dintre parteneri, ci ajută partenerii să identifice ceea ce își doresc cu adevărat. Psihoterapeutul ajută partenerii să vindece sau să repare relația dacă ambii își doresc să lucreze pentru atingerea acestui obiectiv, iar dacă acesta nu este un obiectiv comun, se vor stabili alte obiective cu care sunt de acord ambii parteneri (ex. comunicare eficientă, separare sănătoasă, copaternalitate în interesul copilului, etc.).
Solicitați mai multe informații sau Adresați o întrebare specifică...
Relațiile dintre membrii unei familii sunt complexe și sunt influențate de caracteristicile membrilor și ale contextelor în care aceștia trăiesc și își desfășoară activitățile. Uneori apar crize în familie sau în relația dintre anumiți membri. Deseori familia reușește să rezolve aceste crize, uneori însă problemele se amplifică sau reapar sub diverse forme. Psihoterapia de familie cognitiv-comportamentală este eficientă în a ajuta membrii familiei să identifice și să rezolve problemele cu care se confruntă.
Solicitați mai multe informații sau Adresați o întrebare specifică...
Psihodiagnostic și evaluare pentru copii și adolescenți
Fiecare părinte care își iubește copilul, își dorește tot ce e mai bine și mai bun pentru el. Unii părinți vor să știe ce pot face pentru a contribui la dezvoltarea optimă a copilului lor, alții vor să știe dacă și ce probleme are copilul lor, de ce au apărut, cum se mențin și ce se pot face pentru a le remedia. La toate acestea găsim un răspus în urma psihodiagnosticului și/sau a evaluării psihologice a copilului/adolescentului.
Psihodiagnosticul și evaluarea psihologică a copilului și a adolescentului au drept obiectiv general cunoașterea caracteristicilor acestuia. În urma psihodiagnosticului pot fi identificate la copil/adolescent tulburări clinice precum: depresie, anxietate, ticuri, tulburări alimentare, tulburări de eliminare, tulburări de comportament, dependențe. Rezultatul unei evaluări psihologice complexe este cunoașterea în ansamblu a copilului/adolescentului (nivel de dezvoltare, vulnerabilități psihologice, mecanisme de adaptare), ajutând astfel părintele să cunoască mai bine nevoile copilului/adolescentului și să-i stimuleze dezvoltarea.
Principalele motive pentru care părintele solicită psihodiagnosticul sau evaluarea psihologică a copilului/adolescentului sunt:
- stabilirea nivelului de dezvoltare a copilului raportat la nivelul de dezvoltare aștepat pentru vârsta acestuia (cognitiv, emoțional, social) și oferirea de recomandări specifice pentru optimizare
- stabilirea măsurii în care copilul este pregătit pentru a începe școala (caracteristicile psihologice ale copilului și achiziția prerechizitelor școlarizării) și oferirea de recomandări specifice pentru optimizare
- identificarea dificultăților în relația părinte – copil/adolescent și oferirea de recomandări specifice pentru optimizare
- identificarea cauzelor problemelor școalare (ex. performanțe școlare scăzute, absenteism)
- diagnosticul unor tulburări clinice precum: tulburări de comportament (ADHD, opoziționism provocator, tulburări de conduită), depresie, anxietate, ticuri, tulburări de eliminare (enurezis, encoprezis), tulburări de alimentație, probleme de atașament, dependențe
- stabilirea măsurii în care copilul/adolescentul este afectat de separea/divorțul părinților și oferirea de recomandări specifice pentru facilitarea adaptarii copilului/adolescentului la separea/divorțul părinților
Solicitați mai multe informații sau Adresați o întrebare specifică...